6097201609 |
Projecte Escolta'm. Coordinació i acompanyament IV |
2021-2022 |
Taller a centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
17/9/2021 - 3/6/2022 (15 hores) de 12:30h a 13:30h |
|
ESC Balàfia |
|
c. Les Valls d'Andorra, 20 (Lleida)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Segrià
|
| |
|
En format virtual durant el primer trimestre. |
| |
Inscripció |
13/09/2021 - 17/09/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
El projecte “Escolta’m”, porta implícit un sentit de reciprocitat entre l’alumne i i el seu tutor/a. Escoltar-se és la base de la proposta de tutoria individualitzada del projecte, basada en el desig d’escoltar, en la mirada atenta que converteix l’altre en un subjecte d’interès, tenint en compte l’alumne/a de manera personal.
|
| |
Objectius |
1. Desenvolupar un canvi de mirada respecte a l’acció tutorial i millorar les accions que es duen a terme.
2. Implementar al centre educatiu un format més íntim i acollidor d’acció tutorial, ajudant a crear vincles afectius positius i resilients entre tutor/a i alumne/a.
3. Planificar temps i espais de relació i comunicació en petit grup per dur a terme la tutoria individualitzada i que afavoreixin les maneres de relacionar-se, empatia…
4. Donar respostes educatives a les situacions de convivència i/o aprenentatge de l'alumnat a través d'una acció tutorial amb un format íntim i acollidor, que ajudi a crear vincles afectius i resilients entre tutora i infant.
5. Aprofitar els treballs teòrics i de la metodologia fets en l'àmbit de les perspectives participatives, per desenvolupar un canvi de mirada respecte a les tasques tutorials i millorar les accions que s'hi duen a terme.
6. Promoure activitats educatives d’interacció positiva amb tot l’alumnat, en especial amb els alumnes que mostren mancances respecte a la seva capacitat de comunicació i relació social a partir de la solidaritat, de la resolució de conflictes a través del diàleg, del respecte a les diferències individuals, d’una millor cohesió social i en la cooperació en les pràctiques educatives.
|
| |
Continguts |
1. Revisió de les tutories personalitzades del projecte Escolta'm.
2. Creació d'uns grups focals amb l'acció de compartir coneixements.
3. Seguiment del desenvolupament del projecte al centre.
4. Treball de les relacions personals en un format acollidor que permeti un espai i un temps
de dedicació tranquil i assossegat, que possibiliti la vinculació afectiva.
5. Creació d'espais, que promoguin elements d'acció educativa per afavorir les capacitats i els factors de protecció de l'alumnat que facin possible el seu desenvolupament harmònic.
6. Acompanyament als tutors.
Previsió del centre d'accions de seguiment i avaluació de la transferència immediata a l'aula
S’avaluarà el procés del projecte tenint en compte:
1.Aula petita: a partir de les notes de camp, observacions,... que cada mestre/a té recollides.
2.Equips docents: avaluació continua realitzada amb els formadors /es i referent a partir de les observacions i notes.
3.Organització i valoració general del projecte: L’avaluació es realitzarà mitjançant trobades de bones pràctiques i a través de qüestionaris a l’alumnat i l’equip de mestres (a educació infantil es farà a partir d’un dibuix). Els referents n’extrauran les conclusions.
|
| |
Formador/a |
Elisabet Caro
|
| |
Avaluació |
1- Trobades mensuals de seguiment i reflexió.
2- Preparació de nous materials.
3-Compartir eines i estratègies per fer el seguiment i el desenvolupament de les petites tutories del Projecte Escolta'm.
4-Aprofundiment, recerca i cerca de recursos sobre temes sorgits.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata.
|
| |
Persones destinatàries |
Activitat adreçada a l'equip de mestres de l'Escola Balàfia, de Lleida.
|
| |
E-mail |
crp-segria@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
divendres |
17/09/2021 |
1230 |
1330 |
Sessió 2 |
dimecres |
06/10/2021 |
1230 |
1330 |
Sessió 3 |
divendres |
21/01/2022 |
1230 |
1330 |
Sessió 4 |
dimecres |
02/02/2022 |
1230 |
1330 |
Sessió 5 |
divendres |
18/02/2022 |
1230 |
1330 |
Sessió 6 |
divendres |
11/03/2022 |
1230 |
1330 |
Sessió 7 |
dimecres |
30/03/2022 |
1230 |
1330 |
Sessió 8 |
dimecres |
11/05/2022 |
1230 |
1330 |
Sessió 9 |
divendres |
13/05/2022 |
1230 |
1330 |
Sessió 10 |
divendres |
03/06/2022 |
1230 |
1330 |
|
| |